Beide Limburgen richten pijlen samen opnieuw op Duitsland
Belgisch- en Nederlands-Limburg slaan opnieuw de handen in elkaar met een gezamenlijke inspiratiebrochure gericht naar de potentiële toerist in de Duitse grensstreek.
Gedeputeerden Igor Philtjens (België) en Eric Geurts (Nederland) trokken vandaag naar Aken voor de verschijning. “Na het succes van de eerste editie in 2017 herhalen we dit jaar de campagne in samenwerking met Nederlands-Limburg, omdat we sterk geloven in onze collectieve kracht”, zegt Igor Philtjens, gedeputeerde van Toerisme in Belgisch-Limburg. Eric Geurts, gedeputeerde van Toerisme in Nederlands-Limburg vult aan: “Duitse toeristen houden van lekker eten, cultuur, natuur en rust. En laat deze troeven nu net prominent aanwezig zijn in beide Limburgen.” Het gezamenlijke Limburg-verhaal verschijnt vandaag op ruim 150.000 exemplaren als bijlage bij de Aachener Zeitung en de Rheinische Post.

De gezamenlijke naam, de sterke historische band, maar ook het complementair toeristisch profiel en de sterke positie op de toeristische markt in eigen land: het is geen toeval dat beide Limburgen een jaar geleden een 5-puntenplan ondertekenden waarmee ze zich engageerden om een structurele samenwerking op te zetten op het vlak van toeristische promotie. Dankzij dit plan wordt de samenwerking versterkt, worden lopende projecten op elkaar afgestemd en verder uitgebouwd en profileren beide Limburgen zich als één grenzeloze regio.
“Wij willen beide Limburgen als toeristische bestemming versterken. Dat doen we door ons toeristisch profiel met grensoverschrijdende betekenis gezamenlijk neer te zetten”, aldus gedeputeerden Igor Philtjens en Eric Geurts eendrachtig.